motonews24

Audi Logo Meaning and History [Audi symbol]

Firma motoryzacyjna Wanderer powstała w 1885 roku, później stając się filią Audi AG. W tym czasie powstała inna firma, NSU, która również później połączyła się z Audi, a później dostarczyła podwozie dla czterokołowca Gottlieba Daimlera.

 

14 listopada 1899 r. August Horch (1868–1951) założył firmę A. Horch & Cie. W dzielnicy Ehrenfeld w Kolonii. W 1902 r. Przeniósł się ze swoją firmą do Reichenbach im Vogtland. 10 maja 1904 r. Założył spółkę akcyjną August Horch & Cie. Motorwagenwerke AG w Zwickau (land Saksonia).

 

Po kłopotach z dyrektorem finansowym Horcha August Horch opuścił Motorwagenwerke i 16 lipca 1909 r. Założył w Zwickau swoją drugą firmę, August Horch Automobilwerke GmbH. Jego byli partnerzy wytoczyli mu proces o naruszenie znaku handlowego. Niemiecki Reichsgericht (Sąd Najwyższy) w Lipsku [ostatecznie ustalił, że marka Horch należy do jego byłej firmy.

 

 

1923 Audi Type E.

Ponieważ August Horch nie mógł używać "Horch" jako nazwy handlowej w swoim nowym biznesie samochodowym, zwołał spotkanie z bliskimi przyjaciółmi biznesowymi, Paulem i Franzem Fikentscherami z Zwickau. W mieszkaniu Franza Fikentschera dyskutowali o tym, jak wymyślić nową nazwę dla firmy. Podczas tego spotkania syn Franza cicho uczył się łaciny w kącie pokoju. Kilka razy wyglądał, jakby miał coś powiedzieć, ale po prostu przełknął słowa i kontynuował pracę, aż w końcu wyrzucił z siebie: „Ojcze - audiatur et altera pars… czy nie byłoby dobrym pomysłem nazwać to audi zamiast horcha? " "Horch!" w języku niemieckim oznacza „Hark!” lub „słuchać”, co oznacza „Audi” w liczbie pojedynczej trybu rozkazującego „audire” - „słuchać” - po łacinie. Pomysł został entuzjastycznie przyjęty przez wszystkich obecnych na spotkaniu. W dniu 25 kwietnia 1910 r. Audi Automobilwerke GmbH Zwickau (od 1915 r. Na Audiwerke AG Zwickau) została wpisana do rejestru przedsiębiorstwa w Zwickau.

 

Pierwszy samochód Audi, Audi Type A 10/22 KM (16 kW) Sport-Phaeton, został wyprodukowany w tym samym roku, a następnie następca Type B 10 / 28PS w tym samym roku.

 

Audi rozpoczęło od modelu typu A z czterema rzędowymi silnikami o pojemności 2612 cm3, a następnie modelu o pojemności 3564 cm3 oraz 4680 cm3 i 5720 cm3. Samochody te odnosiły sukcesy nawet na imprezach sportowych. Pierwszy sześciocylindrowy model Typ M o pojemności 4655 cm3 pojawił się w 1924 roku.

 

August Horch opuścił Audiwerke w 1920 r., Aby objąć wysokie stanowisko w ministerstwie transportu, ale nadal był związany z Audi jako członek rady nadzorczej. We wrześniu 1921 roku Audi, jako pierwszy niemiecki producent samochodów, zaprezentowało seryjne Audi Type K z kierownicą lewostronną. Ruch lewostronny rozprzestrzenił się i ugruntował dominację w latach dwudziestych XX wieku, ponieważ zapewniał lepszy widok na nadjeżdżające pojazdy, zapewniając bezpieczne wyprzedzanie podczas jazdy po prawej stronie.

 

Połączenie czterech firm pod logo czterech pierścieni

Główny artykuł: Auto Union

W sierpniu 1928 roku Jørgen Rasmussen, właściciel firmy Dampf-Kraft-Wagen (DKW), przejął większość udziałów w Audiwerke AG. silniki cylindrowe. Silniki te były stosowane w modelach Audi Zwickau i Audi Dresden, które pojawiły się na rynku w 1929 roku. Jednocześnie produkowane były modele 6-cylindrowe i 4-cylindrowe („cztery” z silnikiem Peugeota). Samochody Audi z tamtej epoki były luksusowymi samochodami wyposażonymi w specjalne nadwozia.

 

W 1932 roku Audi połączyło się z Horch, DKW i Wanderer, tworząc Auto Union AG w Chemnitz. To właśnie w tym okresie firma zaoferowała Audi Front, które stało się pierwszym europejskim samochodem łączącym sześciocylindrowy silnik z napędem na przednie koła. Używał układu napędowego dzielonego z Wandererem, ale obrócił się o 180 stopni, tak że wał napędowy był skierowany do przodu.

 

Przed II wojną światową Auto Union użyło czterech połączonych ze sobą pierścieni, które dziś tworzą logo Audi, reprezentujące te cztery marki. Jednak ta plakietka była używana tylko w samochodach wyścigowych Auto Union w tym okresie, podczas gdy firmy członkowskie używały własnych nazw i emblematów. Rozwój technologiczny stawał się coraz bardziej skoncentrowany, a niektóre modele Audi były napędzane silnikami zbudowanymi przez Horcha lub Wanderera.

 

Odzwierciedlając presję ekonomiczną tamtych czasów, Auto Union koncentrowało się coraz bardziej na mniejszych samochodach w latach trzydziestych XX wieku, tak że do 1938 roku marka DKW firmy stanowiła 17,9% niemieckiego rynku samochodowego, podczas gdy Audi posiadało tylko 0,1%. Po dostarczeniu kilku ostatnich Audi w 1939 roku, nazwa „Audi” zniknęła całkowicie z rynku nowych samochodów na ponad dwie dekady.



Dodaj komentarz






Dodaj

Michał Wróblewski
© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl